Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 11 februari 2009

Två saker man aldrig kan få för mycket av.

Det är sötsaker och karaoke, jag svär. I alla fall om man är jag.

Sweet's Paradise - pasta, bakelser och glass så långt ögat kan skåda. Ät så mycket du vill under 1,5 timme för 1400 yen (ca 100 kr) - det är vad jag gjorde i måndags. 2 fulla tallrikar med pasta, sen 2 lika fulla tallrikar med bakelser och sen en skål med glass på det... jag i princip rullade hem. Var där med Natta, Martin och en av koreanerna från i fredags, han som alltid kallar mig Baby. Restaurangen ligger i Shibuya (men det finns lite varstans i Tokyo) och BÖR besökas. Faktiskt.

Idag var det ingen skola eftersom det var Japans nationaldag så jag och ett gäng drog och sjöng karaoke igår kväll. Folk droppade hem allt eftersom men jag, Miki och Staffan var tappra och stannade kvar tills det stängde klockan 5 på morgonen. Jag chockade först sällskapet med att go crazy till Avril Lavigne's Girlfriend och senare på kvällen imponerade jag mina två kvarvarande kompanjoner med att kunna hela dansen till Pepper Keibu, en låt av Morning Musume. En kul kväll. Åååh vad jag kommer sakna karaoke när jag kommer hem till Sverige!! Det är ju verkligen livet, liksom.

Jag orkar inte skriva mer nu men imorgon lovar jag lite mer utvecklade berättelser + bilder. So hang in there.

Mata ne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar