Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 25 januari 2011

Seasons goes by, we're getting older. The best time is right now.

Tänkte skriva idag innan skolan men jag kom på en läxa som jag inte tänkt på innan... men jaja, vem läser bloggar på förmiddagen ändå? (Förutom du då kanske mamma? I bet you're checking every five minutes!)

Vi var i alla fall i Shizuoka igår på en liten tripp. Vi hann med både det ena och det andra. Började med att vi tog sista kvällståget till Shun och sov där för att hinna upp i tid. Dvs 05.30 alltså... Typ mitt natten för att vara oss. Vi skulle nämligen bila i 2 timmar och med så mycket på schemat var vi tvungna att starta i tid. Onsen var såklart först, det låg nära Mt Fuji som är ett mycket, mycket vackert berg.

Tyckte det nästan blev för varmt att bada i källorna. Kände mig yr och illamående efter ett tag. Japanskorna hade mycket kul åt mitt beteende. Men ren blev jag då i alla fall. Hade på oss fina japanska pyjamasar när vi inte badade.

Och pojkarna förstås!

Maten var väldigt, väldigt god. Sobanudlar och sashimi... mmmmm, säger jag bara!

Två flickor med en sötnivå högre än choklad och glass tillsammans. Gaki och Reisa, med andra ord.

Tydligen var ingången till hotellet känt för sin långa entré av vita plastblad. Det var faktiskt riktigt vackert även om det kanske inte låter så exotiskt.

Vår kompis Ryu kommer från ett ställe nära Mt Fuji, så vi passade på att hälsa på hans jättevackra mamma och hennes totalt galna lilla hund. Hon bjöd på frukt, bakelser och varm choklad.

Nathalie och Shun demonstrerar rolighetsnivån och har såklart kameran i högsta hugg. De två utan en kamera? Hah! Men det är tur att någon är bra på att dokumentera i alla fall.

På kvällen innan vi körde hem svängde vi förbi en megamega stor outlet med märkeskläder. Chloé, Chanel, Burberry, Gucci, Prada, Marc Jacobs och typ alla andra märken som existerar fanns där. Allt var nedsatt med 40-90% typ. Fortfarande extremt dyrt men ändå värt. Köpt dock inget (så lugna ner dig mamma) men vi funderar på att åka dit sen igen och gå igenom hela stället under en heldag. Nu var vi där så himla kort tid. Det var väldigt fint dock och typiskt Tokyoanskt med lysrör och lampor överallt.

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska åka till HUB och se Japan-Korea eller inte? Är sjukligt trött och så har jag en gigantisk mängd läxor till imorgon. Börjar iofs inte förrän halv ett så jag kanske kan göra dem hos Antonia imorgon? Måste ju sova över där på grund av de satans icke-gående nattågen.

3 kommentarer:

  1. Allt hur kul som helst! Fast vila ibland också, du behöver inte göra allt på en gång. Du vet hur aktiv du blir när du är intresserad. Love Y. Papps

    SvaraRadera
  2. Roligt att följa dina förehavanden! Låter som du har det jättebra! Har hört att skolan är sträng i Japan men det fixar du säkert. Kram från Ditti

    SvaraRadera
  3. Jag gör inte allt på en gång pappa, jag försöker att vara hemma också när jag är trött :) Skulle inte ha råd heller att göra allting hela tiden!

    Tack Ditti, vad kul att du läser min blogg :) Ja, den är ganska sträng när det kommer till närvaro i alla fall! Dessutom har vi ju läxor varje dag som måste göras...

    SvaraRadera