Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 5 februari 2011

The answer to snow?

Hade egentligen inte tänkt vara uppe såhär länge (klockan är snart halv ett) idag men Natsuko berättade att det skulle vara ett tv-program om Sverige ikväll och självklart var vi ju tvungna att vara uppe och titta på det. I programmet var det en japanska som besökte ishotellet, åkte hundsläde i Kiruna och kollade på norrsken mitt i natten. Alla var väldigt imponerade av kylan, mängden snö och självklart av himlen då. Nog är det mäktigt med norrsken, men inte så att jag flippar ur. Kanske är för att jag är uppvuxen med alla dessa vintergrejer som jag inte uppskattar det? Men tänk att folk från hela världen kommer till norra Sverige och spelar in TV-program för att de tycker det är så exotiskt! Det är ju lite häftigt faktiskt, lite synd bara att jag inte kan se det själv. Fast jag anstränger mig hur hårt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar