Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 13 februari 2011

Look around and you'll see, everyone's having fun

Igår kväll var vi i Shibuya och rände. Ryuu hade ett event på ett litet café, med DJs och hela kitet. Var nog 100 pers där, väldigt trångt men grymt kul! Det var nog den bästa utekvällen på flera år. Hade mina högsta skor med nitar som även brukar kallas för vapen-skorna. Kände mig sjukt lång men det kan ju också vara kul ibland! Dansade till och med i dem hur mycket som helst och brydde mig inte om att mina fötter gjorde ont.
Enda nackdelen med att vara ute i Japan är att man kommer hem och stinker rök. Hatar att man får röka inomhus, så himla äckligt! Det är verkligen en mycket positiv grej med Sverige, personen som tog beslutet om förbud borde prisas.

Glömde min kamera där borta men hoppas på att någon insåg att den var min och tog med den hem. Är inte speciellt orolig, faktiskt. Men den suger ju annars riktigt hårt så om den är borta får jag bara ännu en anledning att köpa Nattas gamla när hon får sin lön och köper en ny... Tyvärr betyder det att ni inte kan få se mina mästerliga bilder jag tog, men de dyker nog upp så småning om. Om den dock skulle vara borta på riktigt så har jag iaf hunnit föra över alla andra bilder jag tagit sen jag kom hit, så inget att gråta blod över för det.

Nu blir det mer plugg för vi har kanji-test imorgon, skriftligt den här gången. Sist skulle man bara kunna fylla i vad tecknena betydde men nu är det seriöst allvar och man ska kunna skriva dem själv! Får panik typ. Hoppas att lärarna har lite överseende den här gången också.
Efteråt ska jag belöna mig själv med att gå på kompis-dejt med Gaki. Vi ska till Sweet's Paradise och äta bakelser och glass tills vi spricker! Det är ju trots allt Alla Hjärtans Dag. Jag lever efter devisen att livet är för kort för att inte ha roligt. Man ska göra det man tycker om och är kul hela tiden, det är fullkomligt meningslöst att ägna tid åt något man inte gillar. Dagens visdomsord, min ständiga sanning. Slösa inte bort livet på meningslöshet!

Känner att ingen kommer orka ta sig igenom det här inlägget, haha. Men så går det om man är låg och inte uppdaterar på en hel dag! Sorry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar