Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 28 februari 2011

There's still plenty of energy

God kväll!
Känns lite som att de senaste två dagarna har varit typ en vecka. På ett bra sätt. Har hållit igång från morgon till kväll utan stopp! Igår bar det som skrivet av till Koenji med Antonia. Där har de hur många fina second hand-affärer som helst, och även om man inte köper något är det kul att gå och titta på alla fina och roliga kläder som man annars bara kan drömma om i sin vildaste fantasi. Om det finns någon second hand-älskare där ute så är verkligen mitt tips att åka till Tokyo, finns så himla många fina distrikt att vandra runt i! De flesta kommer tillsammans med mysiga, ekologiska caféer också, inte helt fel det.
Vi bestämde oss för att vi var sugna på tacos och vi hittade ett ställe som var ganska billigt. Med tanke på hur mycket olika restauranger det finns här i Tokyo är jag lite förvånad att man inte stöter på tacos oftare? Eller så är det bara jag som är lite efter. Hur som helst, det var ett fint ställe med bra utsikt ner mot gatan, men kundbemötandet var verkligen under all kritik. Hade de inte varit så otrevliga hade jag kanske övervägt att gå dit igen. Nu, inte.
Bästa matplatsen för dagen gick istället till crepes-restaurangen. Min crepes hade glass, grädde, banan, cormflakes, konserverade mandariner och krossade kakor i sig medan själva crepen var gjord med choklad i smeten. Slog typ Harajuku-crepesen med hästlängder! Där ska jag definitiiiiiiivt sätta min fot igen! Kanske två föräldrar som också känner sig lite sugna om lite drygt en månad eller så...?
På kvällen var det nabe-party hos Gaki. Vi åt nabe (gryta alt. soppa man gör direkt över elden vid bordet med lite olika saker i, typ tager vad man haver) och tio andra rätter tills vi sprack och sen sov jag över hos Gaki för jag orkade inte hinna med tåget. Gick och la mig vid halv två fast festen fortfarande var i fullaste gång, tänkte på att det var skola direkt från morgonen som en duktig flicka. Eller inte skola direkt, men skol-festival. Faaast det blir nästa inlägg!

Himla långt det blir när man inte har tid att uppdatera mer än en gång om dagen. Ledsen för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar