Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 27 juli 2011

We can always rest later


Kvällens underhållning: öva på kanji. Jag har pluggat japanska ganska länge men aldrig riktigt tränat på att skriva dessa tecken. För två år sen gick jag en konverstations-kurs där fokus låg på att lära sig prata, inte på att skriva. Vi lärde oss bara hiragana och katakana (ljudelser-alfabet) där. Jag kan ändå läsa rätt många tecken redan, men absolut inte skriva dem. Kändes därför skönt när vår lärare äntligen bad oss ta fram kanji-böckerna idag! Och på något sätt känns det lite bra att börja från början också, så det blir rätt.

Vi har bara gått ca en månad i skolan, men har redan sommarlov nästa vecka. Lite drygt två veckor kommer det att vara. Känns riktigt lägligt, jag har haft ett proppfullt schema de senaste veckorna och jag börjar känna det också. Är trött hela tiden! Jag har några grejer redan inplanerade under lovet, men bara saker som några partyn och kompis-dejter. Utöver det ska jag bara softa. Åååh, så sweet! Hoppas hinna ta mig en tur till stranden för lite fyrverkerier och picknick också, med en massa härliga vänner. Jag tycker om att gå i skolan, men ser ändå fram emot lite vila! Hoppas att alla ni andra också har vilat/vilar riktigt ordentligt under semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar