Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 1 augusti 2011

Let’s make even days like this special

Följde ju med Erica och några av hennes söta kompisar på ett båtparty igår kväll, fick just två bilder från det! Det var trevligt, även om jag inte förstår så mycket när de pratar kinesiska större delen av tiden. Och det kanske inte riktigt framgår hur fint det var i bakgrunden, men jag och en grupp ubergulliga kinesiskor i yukata kanske duger lite i alla fall?


Tänkte bara visa er innan jag går och slänger mig i bädden "redan" halv tolv. Idag skulle jag egentligen på ett till party, men jag bestämde mig för att vara hemma och vila istället. Så idag har jag gjort absolut ingenting förutom att se på typ sju avsnitt av My Boss, My Hero, en jätterolig japansk tv-serie. Mama Nacchan hyrde den för några dagar sedan och tyckte det vore bättre om vi såg på den idag än att jag tvingade mig ut för att bara bli mer trött. Och jag måste ju lyssna på min mama!

Imorgon ska jag dock pallra mig ut för en fika med en tjej jag nyss lärt känna. Hon studerar till japanskalärare i byggnaden bredvid vår skola och har bott i Sverige i tre år. Några elever från hennes klass var på studiebesök i min klass och då lyckades de snappa upp att jag var från Sverige. Hon har tydligen varit på jakt efter svenskar eftersom hon inte vill glömma bort hur man talar svenska! Så hon föreslog ett slags utbyte där jag lär henne svenska och hon lär mig japanska. Sounds like a deal! Men imorgon har jag först några ärenden att uträtta innan vi ses, men inget allt för jobbigt dock. Skönt att vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar