Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 27 september 2011

Spots on the nails, spots on the heart


New nail design! Röd leopard, som ni kan se? Glittrar verkligen i verkligheten, hur söta som helst! Men bättre kamera än sådär finns inte här i huset...

Lite nere är jag idag, för jag blev erbjuden att köpa en biljett på FÖRSTA RADEN I MITTEN I TOKYO DOME till Morning Musumes konsert (ett av mina absoluta favoritband, om någon missat det), men sen insåg jag att biljetten kostar 80 000 yen, ca 7400 kr. SKOJAR NI MED MIG ELLER?? 7400 kr?! Det är mer än min månadshyra! En flygbiljett till Sverige och tillbaka! Var tvungen kolla auktionssajter på nätet, för jag trodde jag höll på att bli lurad först. Men nej, liknande biljetter hade sålts för ungefär samma pris. Alltså, den populäraste medlemmen och ledaren för gruppen "tar examen" efter 10 år (dvs slutar) så det är hennes avskedskonsert + att de ska introducera nya medlemmar. Ja, lite invecklat system de har, jag vet. Men iaf, det är extra dyra biljetter pga det... kan inte få tag i billigare på sämre plats heller för det är bara 3 dagar till konserten och slutsålt sedan länge. POOR ME! Har aldrig velat gå på en konsert så mycket som nu! Tomten, gör så det blir jul och så kan du ge mig en biljett i julklapp. Tack.

Men jag ska på mina kompisars konsert den 2:a oktober. En mycket liten tröst, men den finns där iaf. Ja, måste tänka på allt positivt och bra som händer nu för att väga upp för det här (att jag inte är rik). Att mamma och pappa kommer i övermorgon, att vi ska till Disney Sea och andra roliga ställen. Att jag ska träffa Mana snart som jag saknat och inte sett på över en månad. Att jag var bäst i klassen på terminsproven, i särklass. Att jag ska sjunga karaoke imorgon med mina kinesiska kompisar. Att jag har fina gel-naglar som kommer vara fina i typ en månad till. Att jag fått pengar från CSN och kan shoppa glatt... eller... näpp. Inget hjälpte. Får väl gå och sova bort den här ledsamma känslan. SUCK.

EN DAG SKA JAG BLI RIK. RIKTIGT RIK. Jag ska bli karriärkvinna. Sen ska jag åka till Japan och gå på dyra konserter varje gång jag är ledig. No doubt about it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar