Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 12 mars 2012

It's always sunny, wherever our class go





Idag var vi på skolutflykt till ett område drygt en timme utanför Tokyo som heter Hon-Kawagoe. Det var hur mysigt som helst, äkta japansk landsbygd med lite gulliga tempelområden och smågator med japanska sötsaker. Åt både dango, delikatesser gjorda på sötpotatis, inhemsk mjukglass och varma nötter. 
Det var riktigt fint väder som ni ser, men det gjorde det mycket svårare att ta bra bilder i all hast. Det är inte så lätt att skifta mellan inställningar för supersoligt, skugga och inomhus när man har bråttom. I alla fall inte om man är ovan som jag! 
Började redigera några bilder, men jag blev tvärtrött så jag fortsätter imorgon om jag har tid/orkar. Blev trots allt några halvbra. Jag vet att jag skrivit någon gång förut att jag tycker kineser är lite märkliga och att jag inte förstår mig på dem, men min klass nu är helt underbar! Klart de gör skumma grejer ibland, men det är våra kulturer som är annorlunda antar jag. Annars har vår klass blivit rätt tajt snabbt, de är inte lika tråkiga som mina förra klasser varit.

Annars kommer den här veckan bli redigt stressig. Men kul! Speciellt efter fredag, för då kommer ju Ewe hit från Sverige. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar