Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 11 april 2012

My current family


När vi var på vår lilla hanami-runda tog vi ett stopp och åt lunch på en UFO-restaurang (snabbnudlar). Där fick man skriva sitt namn på en tekanna och sen tror jag de beräknade tiden på nudlarna utifrån det (3 min). Och alla kunder skulle fotas, jajemensan! Kan ju inte säga att det är världens mest exklusiva mat, men det kostar ca 17 kr på restaurangen och ynka 10 kr om du handlar dem på en supermarket! Och de är faktiskt goda.

Idag var ju min födelsedag men jag vet inte, kändes inte så. Låg inne i mitt rum hela dagen och gjorde ingenting. Mest för att jag blir så sjukt trött av allt och jag måste verkligen vila så att mina idiotiska inflammerade stämband blir bra någon gång! Och helst skulle jag ju tydligen inte prata alls, så det kändes inte som någon idé att gå ut och vara social. Imorgon har dock min kära vän dragit ihop en fest för mig på hans event på en klubb, så dit ska jag! Hoppas på att mina nio mediciner doktorn skrev ut igår lyckas hinna verka liiiite till innan dess (13 tabletter totalt, tre gånger om dagen)...
Men Hiromi, min älskade syster (till höger på bilden) knackade på min dörr och gav mig presenter. Ett halsband, massa ansiktsmasker och en hudkräm som doftar jättegott! Även en annan sharemate gav mig presenter i form av exklusiva kakor/bakelser. Men var så mätt så de får ätas imorgon! Min mama (till vänster) sa även mystiskt att hon hade en speciell present till mig, haha. Även fast hon redan bombarderat mig med mat och frukt i flera dagar! De är så söta.

Jag önskar att jag hade lite pengar så att jag kunde köpa en snygg klänning till partyt imorgon, men så rik är man ju inte! Fast samtidigt känner jag mig rätt bortskämd, för mitt rum svämmar över av kläder och man tycker ju att det borde finnas något lämpligt bland allt det? Men jag har en grej att jag HATAR att ha på mig samma outfit två gånger när jag festar! Så sen jag började bli typ årets party girl (nätverka for life) har jag snart gått igenom hela min garderob och alla kombintioner som går... det är det mest irriterande med att typ alla man känner håller på med mode, de kommer ihåg exakt vad man haft på sig och när! Hahah. Dagens I-landsproblem fick vi överstökat nu också, great.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar