Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 6 maj 2012

Flavours of life


Igår kväll cyklade jag och Yuri in till Kichijojis centrum och åt middag. Blev en hyfsat billig italiensk restaurang och min lax- och avocadopasta var verkligen gudomligt god! Börjar bli lite less på spaghetti eftersom jag lagat det så mycket i sharehouset, men den här ångrar jag inte att jag valde det. 
Sen tog vi tåget till Shinjuku där vi drack på en izakaya (japansk krog) tillsammans med Yuris gamla klasskompisar från universitetet. De var hur roliga som helst och vi bestämde att vi ska ha en barbeque här hemma nästa vecka tillsammans med dem!
Tog sista tåget hem till Kichijoji igen, tanken var att gå och lägga oss men plötsligt kände vi inte alls som att det var en bra idé. Istället ringde vi upp Yuris kompis från gymnasiet. Han tog med oss till en pytteliten bar i äkta bohemisk Kichijoji-anda. Där hängde vi ett par timmar innan vi fick för oss att vi ville sjunga karaoke. Otroligt roligt slutade natten, med både sång och dans av oss alla tre till gamla japanska pophits!

Idag blev det ännu mer rensning av Yuris garderob(er). Eller låt mig påstå att hela hennes plus hennes systers (som inte bor hemma längre) rum är som två gigantiska garderober, kläder överallt. Ska väl kanske inte gå in mer på detta annat än att vi hållit på i typ sex-sju timmar! Yuris mamma är i alla fall överlycklig att jag hjälper till och det kändes som att jag jobbat för brödfödan när hon ställde middagen på bordet... precis vad hon sa också!
Förresten, lite jobbigt är det att vara runt kläder och i butiker så mycket, det är något jag undvikit i månader i och med att jag typ inte har några pengar. Shoppingsuget (nej, begäret!) är skyhögt just nu. Kan inte vänta tills jag börjar få lön igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar