Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 4 maj 2012

A new road started

Så nu har jag alltså installerat mig hos min kompis Yuri och hennes familj. Trivs hur bra som helst! Jag har fått i princip hela nedervåningen för mig själv, vilket inkluderar två stora rum i japansk stil (tatami och låga bord) plus eget badrum, eget duschrum och egen toalett! Känns helskumt när man är van att bo på 7 kvm och dela allting med andra. Dessutom lagar Yuris mamma helt fantastiskt god mat varje dag och om jag t ex ens nämner "jag tror jag ska köpa yoghurt i morgon", ja då står det självklart yoghurt i mitt kylskåp (för det har jag ju också ett eget) nästa morgon! Jag har varit här i två dagar men jag har verkligen inte blivit van vid detta bortskämda leverne...
I gengäld har jag till mammans stora lycka agerat Yuris personliga stylist. När de insåg hur modeintresserad jag var (och att de tydligen älskar min stil) så nästan knäbad mamman mig att följa med Yuri och hjälpa henne shoppa. För hennes klädintresse är ju tydligen lika med noll! Så igår var vi och letade kläder hela dagen och jag visade henne hur hon kunde matcha olika plagg med varandra och vilka färger hon passar i och så. Det var riktigt roligt att kunna hjälpa till! Imorgon ska vi gå igenom hennes jättegarderob och göra använda, spara, ge bort-högar och sen försöka matcha ihop även där. Så nu är jag självutnämd stylist! Hahah. Nämen, är ju verkligen inget proffs men jag har i alla fall intresset plus att jag gillar att ha koll på trender och ja, shoppa över huvud taget.



Igår var vi också och åt yakiniku i Ueno med vår kompis Naoko, hennes pojkvän och hans syster som hälsade på från USA. Blev givetvis lite purikura-bilder efteråt, innan vi drog till en bar med allt-du-kan-dricka-för-1500-yen-erbjudande. Yuri trodde att hon hade koll på sista tåget men på hemvägen skulle vi byta i Kanda och då hade hon tagit fel på tiden ändå. Vi blev fast där tills morgontåget började gå igen (det var typ bara tre timmar ändå). Lyckligtvis fanns det karaoke precis vid stationen! Har ju inte kunnat sjunga på två månader eftersom jag varit så sjuk, så jag sjöng självklart ut riktigt ordentligt. Lite tur i oturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar