Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 22 januari 2009

Forkylning

Jag har blivit raforkyld. Det ar valdigt irriterande for nar man ar har vill man vara frisk sa man kan gora saker. T ex ska vi kanske pa sumo imorgon efter skolan, och till Izakaya pa karaoke med guesthouset pa lordag. Jag vill inte missa det! Men det allra viktigaste ar i alla fall att jag ar nog frisk att ga till skolan, och jag har ingen feber vad jag vet (matt med hander pa pannan fran diverse boendevanner) sa det borde nog ga bra. Bara jag inte vaknar upp imorgon och inte kan sta, jag blir namligen bara mer och mer forkyld for varje minut. Da maste man ringa och sjukanmala sig men man far typ anda en dags franvaro och det ar det jag vill ha minst av allt i hela varlden just nu.
Fick iaf tva munskydd av en japanska pa boendet. Det gar en forkylningsepedemi i Tokyo just nu sa halva befolkningen gar omkring i sanna. Det ser lite skumt ut i borjan, men nar man vanjer sig ar det ganska sott. De kommer i blatt eller rosa (hej konsindelningslandet AB) och vissa kan man pynta med bling och figurer! Saaa Japan! Men nu har i alla fall aven jag ett sant sa att jag kan hosta och nysa hur mycket jag vill pa taget imorgon utan att nagan bryr sig. Fint!

Jag ar forresten valdigt less pa nudlar och ris, har typ atit ramen (billig nudelsoppa) varje lunch i tva veckor. Och sa ar jag less pa att japaner ar sa satans regelratta och inte kan springa over vagen nar det ar rott trots att man inte kan skymta en bil pa typ fyra kilometers avstand! Nej, de bara star dar helt lugnt och vantar, oavsett om de kommer komma for sent till jobbet eller ej. Om man springer over som ensam vasterlanning sa borjar de skratta och tycker att det ar det roligaste de satt. For har jag sagt det? JAPANSK HUMOR SUGER!! Fornedring, fornedring och lite till fornedring. Eller typ arets barnsligaste humor. Jag forstor mig inte pa den riktigt. Igar pa tv var det tre personer som stod i en hiss och pa varje vaning oppnades dorrarna och dar utanfor lag t ex en man och rullade runt eller nan som stod och skrek nat konstigt ord. Roligt? Icke!! Och japanerna pa boendet seriost skrattade hysteriskt. Var ar ironin? Den finns inte att se. Ewe du skulle aldrig kunna ha ett komediprogram har...

Men nu ar det laggdags for mig, jag maste sova bort min forkylning och vakna frisk som en notkarna.

Byyye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar