Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 24 januari 2009

Still sick!!

Alltsa har sitter jag i mitt forgrymmade munskydd nar halva boendet ska pa klubb i Shibuya :( japanerna var nyss och drog i mig "iku yoooo Maria-chan!!" (Let's go Maria!!") noooo "Gomen ne... watashi wa mada daijobou ja nai." ("Jag ar ledsen... jag mar fortfarande inte bra"). Alltsa jag vill saga "haaai let's gooo!" men mammas ord ekar i huvudet "om man overanstranger sig nar man ar forkyld kan man fa lunginflammation och do OCH DET VILL DU JU INTE!! VARNING, VARNING!!", typ. Aha, tack for den mamma. Men jag antar att det kommer ca 20 chanser till att ga ut, right?
Fick just tva starka c-vitamin-tabletter av en som bor har (tror att han ar amerikan) som jag inte pratat med sa mycket. Det ar det som ar det basta med det har boendet, alla ar sa snalla och hjalpsamma trots att man inte kanner varandra. Igar var det munskydd och halstabletter, idag jordgubbar och c-vitamin. I forrgar parfait och riskakor... mentaliteten ar saaa mycket hogre den i Sverige, vi borde lara oss!
Imorgon ska jag fylla pa min vattendunke pa 4 liter i kopcentret (man for gora det gratis en gang om dan om man har bonuskort) och kopa choklad. JAG BEHOVER CHOKLAD!! Langtar till nasta vecka da Alexias mammas paket kommer fram med belgisk choklad... mmmmm! Hon skickade till och med extra till mig! :D
Maste betala hyran ocksa, jag kommer bli en dag sen eftersom managern inte ar har pa sondagar. Men han sa att det var okej. For en av mina svenska kompisar har CSN kranglat, sa han ligger redan minus med flera tusen fram till i juni eller nar det var. Kul att betala hyran for honom, eller sa inte. Han ska stanna ett helt ar, jag vill med!

Men nu ar det dags att sova sa jag blir frisk nan gang. Ha en trevlig dag eller vad det nu ar for tidpunkter i alla lander ni haller till i!
Oyasumi nasai~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar