Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 25 januari 2009

Japans storsta kopingcenter och nagra stunder av forvirring

Konbanwa!
Inatt sov jag fran halv elva pa kvallen till halv ett pa dagen och nar jag vaknade kande jag mig mirakulost nog battre. Behover inte masken langre iaf (aven om jag borjar vanja mig vid och gillar den uppfinningen) och nasta gang jag blir forkyld ska jag komma ihag att kopa de starkaste c-vitamintabletterna det finns att fa tag pa!!

Naja, idag var jag iaf med nagra japaner fran boendet pa Lake Town i Saitama, som ar Japans storsta kopingcenter. Jag och en som heter Miki gick ivag pa var egen "lilla" runda och lamnade de andra naganstans pa vagen, hahah. Miki ar saaaaaaa gullig, man vill bara klappa henne pa huvudet och saga "Kawaii" (sot) hela tiden! Hon ar ocksa en av de virrigaste personerna jag traffat, sa man far skratta at henne hela tiden. Awh.
Lake Town ar gigantiskt, om nu nagan inte forstod det. Fyra vaningar hogt kanske inte later mycket, men for en gangs skull ar nagat i det har landet byggt pa bredden. Det fanns t o m sanna dar rullband som man aker framat pa, ni vet sanna som det brukar finnas pa flygplatser mellan terminalerna? Jag blev valdigt chockad vid asynen av alla shoppingmojligheter och det fanns sa manga affarer att jag inte ens fattade var jag ville ga in nagonstans. Jag kopte dock inte sa mycket, bara en kudde, Miki dopte den till Ushigoma-chan eftersom den sag ut som en sal med koskinn (Ushi=ko och Goma-chan ar deras smeknamn for sal), en rosa penna och ett glas med jordgubbar pa. Sen at vi glass med kiwi- och ananassmak och akte hem.
Val tillbaka i Matsudo fick jag for mig att jag behovde en storre vaska (vilket jag insett ar sant) och letade som en galning pa shoppingcentret vid tunnelbanestationen men hittade inte nagan som jag ville ha. Sen gick jag och Miki och at jattejattegod mat pa en hyfsat dyr restaurang och fick nastan rulla till guesthouset efterat.
Det roligaste pa hela dagen var dock nar Miki plotsligt fann en vit vaska bland sina pasar nar vi skulle ga fran restaurangen. Hennes min var oslagbar nar hon sa "Oh... I didn't remember I took this with me? But I guess I did cause I remember the price tag... it says 50% off!!" Jag holl seriost pa att do av skratt och brydde mig inte ens om att japanerna kollade konstigt pa mig. Sen fick vi forstas ga tillbaka till kopcentret med vaskan for en stunds bugande och bockande innan vi kunde fortsatta var fard hemat.

Nu blir det en stunds tv-tittande, kanske en aning plugg och sen sangen!
Oyasumi~~

2 kommentarer:

  1. Hej Maria! Du verkar ju ha det toppen därborta. Här i Eslöv är det bra, men jag blir så sugen på att resa när jag läser din blogg :) fortsätt skriva så man får hänga med på ett litet hörn ;) kramar /Sofia

    SvaraRadera
  2. Du sa att ingen kommenterar utan bara läser. Nu gör jag båda.

    SvaraRadera