Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 26 januari 2009

Godis ar goooooott!

Konbanwa!
Idag efter skolan gick jag och Nathalie fran min klass och hamtade ut massa pengar till hyran som maste betalas. Kanner mig alltid sa hispig nar jag gar ut fran banken med alla sedlar och kollar skumt runt omkring mig. Jag vet att Tokyo ar typ varldens sakraste stad MEN ANDA, jag ar alltid helt saker pa att jag kommer bli ranad.
Efter banken gick vi och at lunch, varldens godaste och billigaste dumplings! Dumplings (gyoza pa japanska) + ris + misosoppa landar bara pa 350 yen. Cheeeap! Men sen gick vi anda till Starbucks och slosade upp allt vi tjanat in, hahah. Dar drack vi varm choklad och tjuvade internet. Nattas dator vill namligen inte fungera hemma hos henne, och det visade sig att den inte funkade pa Starbucks heller. Jobbigt.
Med fortfarande lite hopp kvar foljde Natta med mig hem till Matsudo for att prova datorlyckan har, men det funkade inte sa bra det heller. Istallet gick vi in till Matsudo centrum och tittade runt i nagra shoppingcenter. Hade ingen aning om att Matsudo station hade sa mycket affarer forut! Hittade en sot vaska for ca 120 spann och kande mig jattesparsam. Men sen kopte jag en tidning, en matlada, jattedyrt men brunt (!) brod och godis och plotsligt kande jag mig slosig istallet. Naja, jag tyckte att jag behovde allting valdigt mycket, i synnerhet godiset. Om ni hade kunnat se hur gulliga alla forpackningar ar har och hur mycket sotsaker och bakelser det finns overallt skulle ni halla med mig! Det gar inte att sta emot, det ar som att godiset ater upp en istallet for tvartom!! Sott men farligt, man borde inte ens ga in i affarer.
Nar Natta akt hem kom jag pa att jag behovde tvatta sa glad ihagen gick jag till tvattstugan. Nar halva tvatten gatt insag jag dock att man maste hanga tvatten ute pa taket, vilket ar en omojlighet klockan tio pa kvallen, vet ni hur morkt det ar har da? Sa jag maste vanta med att hanga allt tills efter skolan imorgon, ska bara ta upp nat plagg och hanga pa rummet sa att jag har nat att satta pa mig imorgon.

Och aaah, paketet med belgisk choklad fran Alexias mamma ar framme. Det fanns extra mycket till mig, vilken tur :D Inte for att jag egentligen behover mer godis... Intalar dock mig sjalv att "vi gar sa mycket hela tiden sa det ar okej". Iofs ar det sant, vi gar typ minst tva mil om dan tror jag, och jamt i massa trappor. Men jag ska nog anda sluta ata sa mycket godis, det blir valdigt dyrt i langden.

Imorgon skulle jag ha akt till IKEA med svenskar fran skolan, men jag tanker nog inte gora det. For det forsta kostar det for mycket pengar (jag har inga cravings efter nat an, forutom hardbrod) och for det andra maste jag ju hanga tvatten! Blir nog en vilo- och pluggdag istallet, hur trist det nu an lat.

Nu ska jag kolla till tvatten och se om jag rakat missfarga nat!
Mata ne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar