Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 18 januari 2009

Onsen och Shibuya 109

Igar var jag, Alexia, Sara, Tina fran Schweiz, Ayaka och en till japanska pa ett onsen (hot springs) inte sa langt härifran och badade. Det var obeskrivligt skönt och inte särskilt dyrt. Jag blev dock lite snal när en bastu där man kunde ligga pa varma stenar kostade 400 yen, men jag kanske gör det om vi aker dit igen.
Efter det var vi i Shibuya och gick in i alla affärer pa Shibuya 109. De reade vinterkläderna sa skriken var t o m värre an vanligt, hahah. "IRASSHAIMASEEEEEEE" är man ju van vid varje gang man gar in i affären men nu hade ALLA megafoner!! Ja, för man vill bli döv när man shoppar. Det enda jag köpte var ett gulligt, brunt diadem med en rosett pa och en nyckelring med ett hjärta pa till min nyckel. Det kostar nämligen en förmögenhet om man tappar bort den, hoho.

Idag vaknade jag sent, vilket jag inte har gjort pa hela veckan, mitt jetlag är äntligen nästan borta efter en vecka!! Sen gick jag och Alexia och handlade städgrejer pa 100 yen-shoppen, självklart var allt mitt i rosa! Vi ska nämligen städa och tvätta idag. Hoppas jag inte lyckas krympa eller missfärga nat för jag har inte rad att köpa nytt! Aaaaah. Sen ska jag vika in alla mina kläder snyggt i garderoben och hänga upp klänningar och koftor, försökte göra det en kväll men min sura granne fick saklart ryck och sa att mig att "be a little bit more quiter" som vanligt. En gang bad hon mig LASA DÖRREN TYSTARE, verkligen helt normalt. Men tji far hon för min dörr gar inte att lasa tyst :D eller sa far jag tji, för vem vet, kanske skulle hon tycka det var extremt kul att klaga hos managern hur högt jag andas? naja, jag far väl muta henne med nagra egenbakta kakor nan dag!

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar