Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 21 mars 2009

Våren är kommen och jag träffade Ellie-Rose!!

Våren har verkligen kommit till Tokyo. Det har varit strålande sol och över 20 grader i flera dagar. Nästa vecka kommer körsbärsblomningen och då kommer hela staden vara som en blomsterträdgård!! Det känns skönt att kunna gå omkring i shorts och t-shirt, jag hade till och med solglasögon och solkräm igår. Ändå kände jag mig lite småbränd på kroppen. Är det inte underbart? Jag bävar efter att åka hem en månad och se snö... I veckan var jag, Natta, Erica och Lena i Yoyogi-parken och gottade oss i solen. Det satt en massa kärlekspar på filtar och ett gäng spelade frisbee. Någon dag ska vi ha picknick med frukt, mackor, onigiri och godis! Jag hoppas att det här vädret är bestående!!




Fredagen var en ledig dag, så vi (jag, Miki, Natta, Erica, Lena, Rasmus och Jonas från klassen + Jonas japanske kompis, en kille från andra klassen + hans japanska flickvän var med) bestämde oss för att parta på torsdagen. Ericas kompis hade tipsat om en bar/klubb i Harajuku där en modell som heter Ellie-Rose skulle vara DJ. Hon är en av Japans snyggaste och kändaste modeller och modellar för tidningen ViVi Magazine. Hon var till och med snyggare på riktigt än på bild och det är minsann en bedrift! Jag tog ett foto med henne:



Trumpet och trumma kom också fram senare på natten och såhär glada blev vi av det:


Enjoy :D Nu ska jag handla mat, sen plugga, sen städa, sen KANSKE klubba ikväll... om jag orkar. Annars ska jag nog läsa en bok, hahah.

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar