Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 18 mars 2010

I went to Tokyo alone

Så är jag äntligen i Japan igen :) Har redan hunnit vara här i 5 dagar, men det känns som mycket, mycket längre. På ett sätt är det som om jag aldrig åkt hem, som om jag alltid varit här. Ååååh mitt underbara Tokyo, snälla låt mig bo hos dig sen, typ för resten av mitt liv??

Ja, och vad har man för sig här då? Jag lovade kortare inlägg, dels för att jag inte orkar skriva noveller, och dels för att ni inte kommer orka läsa dem, så därför tänker jag bara skriva om en eller två dagar i taget.

Kan ju börja med att säga att jag just nu bor själv i Ikebukuro (väldigt centralt och bra), i Ericas och hennes killes lägenhet, eftersom de åkte till Shanghai igår. Det är lite ensamt, men rätt så kul ändå! Har aldrig bott själv förut, inte ens förra gången jag var här, då bodde jag ju på guesthouse så jag lärde känna alla som en familj! Vet att mamma just nu undrar vem som tusan lagar mat åt mig i så fall!? Det vet jag inte ens. Kanske får försöka mig på köket nån dag... Kanske borde varna grannarna i förväg så de sticker direkt om de känner lukten av brandrök?

Här är en bild på Ericas uuuuuuuuuursöta hund Cookie!! Alltså jag dör för han är så söt :D Men han har också åkt härifrån, tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar