Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 18 mars 2010

Life is one time

Såå får ni mitt andra inlägg direkt efter det första! Men det känns bättre att dela upp det, faktiskt.

Min första aktivitet blev förstås att ta mig an Shibuya 109, det bästa shopping-centret i hela, hela världen. Jag skojar inte. Köpte en del grejer och lyckades ta mig igenom alla typ, 9 våningar även om jag var sjukt jetleggad och inte hade sovit på ungefär 2 dygn. Jag har inte fotat nåt jag handlat ännu, men det kommer snart för den som bryr sig! :)
Nåja, andra dan gjorde jag en jättekul grej och åkte till Harajuku för att överraska min kompis Ryuu som jobbar där i en klädaffär! Jag trodde inte han skulle känna igen mig för jag hade rakt hår och stora solglasögon, men han såg att det var jag på en gång. Snacka om att han blev förvånad! Han har inte sett mig på ett år och så helt plötsligt kommer jag gåendes där, alltså hans min var obetalbar! Sen ringde han till Yui, en tjej i det kompisgänget och sa att jag var där, och hon blev såklart lika förvånad. De bjöd in mig till ett party kvällen efter där Ryuu är DJ varje vecka!
Det var verkligen, verkligen extremt kul även om Yui var en halvtimme sen till vår mötesplats, jag höll på att somna av jetleg och hade en smula skoskav.
Innan vi åkte till klubben åt jag och Yui okonomiyaki som ser ut som spya! Trevligt va? Fast det är bland det godaste som finns, så man får inte bry sig om utseendet.
Ååååh nu håller det på att bli sådär långt igen, jag är verkligen dålig på att vara kortfattad när det finns så mycket att säga! Men jaja, alla på klubben var jättetrevliga och frågade massa frågor och jag fick veta att det är i princip samma människor där varje vecka, så alla är vänner! Låter det inte helt underbart mysigt? De frågade om jag ville komma nästa vecka också så jaaaa, klart jag ska dit!! Jag vill träffa massa, massa folk och få massa, massa vänner ju :D


Okonomiyaki!


En söt Yui :)


Ryuu och några andra gossar vid DJ-båset!

2 kommentarer:

  1. Yeey vad bra att du har kul! :D Inte för att jag tror att du kan ha tråkigt i tokyo ;) hehe.
    SÖÖT hund btw! :)

    SvaraRadera