Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 23 januari 2011

Tokyo is full of temptations

Försöker hålla hårt i pengarna, har inte köpt några kläder alls och det har gått över 2 veckor nu... det är typ rekord för mig i Tokyo tror jag? Känner mig duktig. Visst, jag var och sjöng karaoke igår men det var under Free Hours så ingenting kostade förutom själva inträdet. Ändå går mina pengar åt hela tiden? Tror det främst beror på tåget, sjukligt dyrt med transport här. Vi försöker gå mycket så att vi sparar pengar och om någon månad när det blir varmare kommer vi köpa second hand-cyklar.
Men i alla fall, börjar få seriösa cravings efter japanska kläder. Satt och tänkte hela dagen igår hur skönt det hade varit att gå på en äkta shopping spree. Men givetvis, det kommer inte hända (funderar dock på att spana in vintage-affärerna i Shimo-Kita och Kichioji). Istället kom jag på den smarta idéen att köpa en japansk modetidning för att stilla mina behov. Det blev min favorit Vivi Magazine! Såg den när jag var och handlade bröd i affären och jag kunde bara inte stå emot... den såg så rosa, vårig och söt ut! Problemet är bara att jag nu vill ha alla kläder där i.

Nåja, back to studying. Har massa, massa läxor att göra. Har just startat en tvättmaskin, gjort kaffe och ska snart inta golvläge! Hoppas ni alla har det bra i Sverige och att ni inte fryser ihjäl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar