Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 22 januari 2011

Let's be friends with everyone we meet

Var på Hub igår kväll med några klasskompisar, japaner och typ alla svenskar från ISI-skolan. Japan spelade en viktig fotbollsmatch så det var fullt av folk där. Det var jättesvårt att ta bilder, för jag gillar inte att ta med blixt för oftast fångar det inte "stämningen", men av någon anledning blev alla bilder suddiga när jag fotade utan... men jag lyckades ändå fånga några nyfunna vänner på bild. Först är det Naoko och Yuri, två ursöta japanskor! Sen på andra bilden är det Elena (eller ärligt vet jag inte hur man stavar hennes man med västerländla bokstäver) och Airi! Elena är en ryska i vår klass som vi tyckte att vi kunde försöka bli vän med. Inte så lätt att vara ensam från något land och inte prata med någon. :)





Efter matchen gick vi typ 10 svenskar och sjöng karaoke. Äntligen!! Har velat sjunga enda sen jag kom och typ tjatat på folk varje dag, hahah. Sjöng i 6 timmar, till 5 på morgonen... vi hade inget annat att göra medan vi väntade på morgontågen ändå! Men jag kan seriöst inte få nog av karaoke, så mig gjorde det inget.
Dock var det lite irriterande, för jag kom hem 7 på morgonen och sov som en stock. Natta hade tydligen varit och knackat på min dörr typ 5 gånger utan att jag märkt något. Hon skulle till IKEA med Shun och undrade om jag ville med. Men jag sov till 2! Sen tänkte jag plugga men det slutade med att jag gick på en promenad. Och sen till affären. Och sen till bageriet. Och sen stekte gyouza. Och sen såg på tv-serier med Natta. Och sen hängde med japanerna i köket.... Nåja, har ju pluggat varje dag sen jag kom i hur många timmar som helst, kanske är bra för hjärnan med en dag ledigt? Ska dock plugga som ett psyk imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar