Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 11 februari 2011

Have a quick look at the display window

Har just shoppat för nästan 3000 på IKEA. I min hjärna, alltså. Finns så mycket jag skulle vilja göra om i mitt lilla rum. Till exempel min groteskt fula skrivbordslampa som borde brännas. Skulle vilja ha en stol som inte är en ihopfällbar trädgårdsstol man får ont i rumpan och ryggen av att sitta på. Någon slags förvaring till mina tidningar, 3000 papper från skolan och skolböckerna. Kanske lite växtlighet eller fina ljusstakar så det blir lite mer levande här inne, fotoramar till några bilder hemifrån. Skulle inte vara helt fel med en fin sopkorg så man slapp springa ner och kasta allt hela tiden eller en fin liten färgglad matta så det ser ut som någon bor här. Och eftersom man typ inte får sätta upp saker på väggarna vill jag ha en stooor anslagstavla över skrivbordet där man kan fästa bilder/tidningsutklipp/anteckningar... puuuuh! Om jag ändå kunde få allt det där så skulle jag vara mycket happy girl. Funderar på att ta lite av mina sparpengar och i alla fall köpa en stol och en lampa... det är ju faktiskt saker som borde vara bra när man pluggar, eller hur?

Vi skulle till IKEA för någon vecka sen men vi blev ju alla sjuka så det hände aldrig. Kanske var lika tur för nu har jag hunnit bo in mig lite och känna efter vad jag vill ha och behöver. Om en månad är det också fettisdagen så IKEA borde börja servera semlor snart. Kan ju slå två flugor i en smäll? Mamma, vad tycker du är värt??

1 kommentar:

  1. Hjärtat <3, finns det ingen annan stol att få. Står du ut att vänta till vi kommer så kan vi kanske ta en shoppingrunda tillsammans (det kanske lönar sig för dig) ;)
    Annars har IKEA ju både billiga förvaringslådor, såna som du har hemma och också ihopfällbara papperskorgar som är lätta att transportera.Förstår verkligen att du vill pynta lite så dina 7 kvm blir lite roligare att bo i. Kram/Ma

    SvaraRadera