Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 26 februari 2011

I'm feeling good again today

Hej hopp! (fulaste hälsningsfrasen)
Vaknade kvart i 9 idag, skyndade mig allt jag hade och mötte sen Antonia 10 i Harajuku. Vi åt onigiri i Yoyogi-parken, sen tog vi en liten promenad i det sköna vädret. Kollade på ryggsäckar, hittade så många bra att jag fick beslutsångest och inte köpte någon alls i slutändan... men jag måste verkligen ta mig i kragen för min väska jag har nu är olidligt jobbig, får så himla ont i ryggen av den!
Gick sen och åt lunch på en restaurang i Omotesando som hade jättegod pasta med mozarella. Tog bilder med Nias kamera så det kommer nog ikväll eller imorgon förhoppningsvis!
Avslutade med att gå till caféet vid Takeshita-dori i Harajuku där Nia jobbar och pluggade kanji tills hennes pass började. Fick gratis bakelser av chefen, schyrre va?

När jag kom hem för ett par timmar sen var jag så himla trött att jag inte orkade laga middag så det blev en bento-låda från Seven Eleven. Turligt nog var jag inte den enda som var lat, mötte både Hiromi och Soh-kun på vägen dit. Vi mikrade vår mat tillsammans sen, kände mig inte lika dålig som människa då, hahaha. Right now är jag superduktig och pluggar fortfarande. Alltså, ge mig en guldstjärna typ, ambitiös är bara mitt förnamn idag!

Förresten när jag läser det här inlägget låter det som att jag inte gör annat än äter? Men det är ju alltid höjdpunkten på dagen, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar