Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 25 februari 2011

The sun looks down on me and I feel like I'm coming to life

Idag var det strålande väder, sol och över 20 grader, och det kändes verkligen som en sån där dag när allting bara flyter på. Jag och Nathalie drog till Shibuya och åt lunch på en vegansk restaurang. Äggplanta, bambu, chilisås, tofu, misosoppa och världens godaste falafel! Verkligen sån mat man blir perfekt mätt på.
Sen råkade vi skolka första lektionen bara för det var så fint väder och varmt. Det bästa vädret sen vi kom hit, vi kunde ju inte låta det gå förbi! "Man måste ju leva lite också", likt det ständiga citatet som förföljer oss... vi gick vi förbi Cold Stone där jag köpte en mintchokladglass i bägare med brownies och chokladbitar i! Den hette Mint Mint Chocolate Chocolate typ. Drömmen!

Vi kände båda livet strömma genom oss (hahahaha) och som om inte vädret vore nog fick vi gratis, ekologiskt schampoo och hårinpackning av en man i Takadanobaba där vår skola ligger. Han stod och delade ut goodie-bags på gatan och började springa efter mig "For you and your friend, for you and your friend!" Tacka och ta emot.
I skolan gjorde vi ingenting förutom övade på var på scenen vi ska stå när vi läser frågorna på skolans festival på måndag. De som har repliker, dvs läser en mening, har ju liiite att göra men jag ska bara stå och hålla en skylt med USA:s flagga. Lame. Och vi har övat på det konstant i tre dagar nu, känns som att vi är nio år och går i trean och ska visa våra föräldrar hur duktiga vi är och hur mycket vi kan, typ. Typiskt Japan att allt måste vara PERFEKT annars duger det inte... det är typ hånfullt hur mycket vi övat för sju minuter på scenen. Så det var en chill skoldag alltså. Inte en läxa över helgen ens!

Ooooch som om inte det vore nog fick jag bekräftelsen på att jag är beviljad studentvisum. Måste gå till ambassaden eller vad det är bara och byta mitt turistvisum. Det går dock inte att göra förrän i mars och skolan ville inte att jag går dit förrän de hunnit förklara för mig hur det går till. Så om två veckor trodde de att de skulle hinna gå igenom det med mig! Tuuuur.

Hoppas på fint väder imorgon också för då ska jag hänga med Antonia och jag vill så gärna gå till parken!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar