Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 15 februari 2011

Let's go for a movie

Finns en film som går på bio nu här i Japan som jag verkligen vill se! Den heter Ashita no Joe och är baserad på en populär mangabok. Ingen mindre än min favorit Yamashita Tomohisa (Yamapi) har huvudrollen! Han spelar en boxare i mästerklass och var tvungen att träna i flera månader innan de började filma för att bli så rippad som möjligt, me like!!

Kommer säkert inte fatta så mycket av vad de säger, men titta kan man ju alltid göra (hehe)... Vi ska gå några från sharehouset om vi bara hittar en dag som passar alla.

För övrigt försöker jag plugga... men jag är så himla, himla trött! Har inte sovit på typ en vecka för att någon av råttorna har gnagt bakom väggen just intill mitt öra varje natt. Och så idag när jag vaknar av typ tystnaden (?) och tänker hur skönt det är då sätter någon igång att skotta vägen! Och ingen snöröjning här inte, nej här "plogar" man med äkta, rediga spadar. Tar typ 3 timmar att skotta en väg, ungefär. Onödigt, ja? Extra kul är det med tanke på att snön ändå smälte bort två timmar senare, men japaner får ju panik för mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar