Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 16 februari 2011

School's here, too

Om det är någon som vill veta var jag pluggar så är det här skolans hemsida:
http://www.manabi.co.jp/en/school.html

Jag går i Shinjuku School, fast den ligger i Takadanobaba. Den är mest central av alla Manabis skolor, därför valde jag den. Jag tycker att det är en toppenskola! De har dock inga nybörjarklasser där, utan man måste ligga på en ganska hög nivå (vilket inte jag gör...). Man får ett prov skickat hem till sig i Sverige innan man blir insorterad som man måste klara. De går väldigt fort fram också, så det gäller att koncentrera sig och plugga järnet så fort man har tid över.
Det positiva är att det inte är för mycket svenskar utan mest koreaner och kineser. På Kudan Institute, som jag gick i förut, och de flesta andra skolor hos språkresegrupperna kryllar det av svenskar. På Kudan kändes det nästan som om man var i Sverige ibland, det tycker inte jag är så värst kul. Då kan man ju lika gärna plugga i Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar