Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 2 februari 2011

The lights of the streets glint

Förresten var jag ju hos tandläkaren idag innan skolan. Försäkringen fixade med både betald tansport dit, kontakten med tandkliniken och betald undersökning. Mycket smidigt, allt jag behövde göra var att dyka upp! Tandläkaren var en mycket snäll man som pratade engelska och hade lite "faders-vibbar". Han var mycket seriös men också oroad över omfattningen på infektionen. T ex att den spritt sig till halsen. Känns dock mycket bättre efter att ha varit där, även om det givetvis gör ont och svullnaden ännu både syns och känns lite. Tandläkaren sa till mig "Please take care of yourself properly when your in a foreign country! These things are hard to prevent, but please try your best to be as preventful as possible!" typ. Awww, så sött, han var verkligen bekymrad på riktigt.

Nu sitter jag och äter naturell yoghurt med små äppelbitar i. Var egentligen sugen på rostat bröd med ost och marmelad (mmm) men eftersom det både är svårt att tugga och med tanke på hur onyttig jag har varit sen jag kom hit så fick det bli yoghurt! I Sverige äter jag aldrig kvällsfika, men här är jag uppe så länge och pluggar så jag hinner bli jättehungrig.

Den här bilden är tagen när jag gick till affären idag för att handla lite mat. Det syns inte ens på bilden hur fint det är, men det är en bro över floden, gamla hus i front och så ser man vackra skyskrapor i bakgrunden. Jag kan verkligen inte få nog av Tokyo kvällstid!

Aaaaah min evinnerliga klantskalle!! Spillde just ut ett glas vatten över hela byrån, på alla böcker och allt! Och när jag skulle ta ut pastan ur mickron förut idag så tappade jag tallriken upp och ner så att jag hade spagetti och tomatsås över hela golvet, vad är det för fel på mig!?
Tur att bilderna på Stella låg i en plastmapp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar