Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 2 februari 2011

There are still places we don't know of in the world

Har nu inte bara hållt till i Tokyo hela mitt liv, utan innan jag begav mig hit igen hann jag med en tripp till Egypten över nyår med hela min familj! Det var mycket trevligt att åka iväg allihop, även om den del grejer inte riktigt gick som vi tänkt...
Har en hel massa bilder, men jag tänkte ägna det här inlägget åt pyramiderna! Det var häftigt att få se dem på riktigt, även om de kanske inte var lika enorma som jag hade tänkt mig. Särskilt inte sfinxen. Är också glad att vi kunde gå in en sväng i en av pyramiderna. De har ju stängt den största för några år sen, vem vet hur länge till man får lova att krypa in i de andra?
Museumet i Kairo var dock det mest spännande, fast vi fick bara lov att gå runt där i 45 min. Jag hade velat ha på mig en hel dag! Har hört att de förstört värdefulla mumier under upproret som pågår där nu, så jag hade också turen att skynda förbi de skatterna innan huvudena rullade (bostavligt talat).
Det var en fin dag, men jag vart lite förfärad över allt skräp som ligger precis intill och bilvägen som går mellan två pyramider (!?). Dessutom ligger pyramiderna nästan mitt i stan nu för tiden, så man kan ju undra hur mycket föroreningar de förstörs av varje dag? Borde de inte vara lite mer rädda om det sista av de sju underverken som faktiskt finns kvar?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar