Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 10 februari 2011

That is, this is Japan

Ligger i min säng och kollar på inredningsbloggar, gud så mycket snygga hus det finns! Och folk kommer verkligen med de mest smarta idéerna. Tänk om man var så skillad själv på problemlösning. Kan typ inte vänta tills jag får något eget att inreda (som inte inkluderar ett 7 kvm stort rum i ett sharehouse)! Mitt största problem skulle väl vara att inte stöka ner, haha.

Just det, idag varnade lärarna oss i skolan för att åka till Shinjuku imorgon. Det är någon galning som har hotat med att någon kommer dödas där, det är överallt på nyheterna, alla snackar om det. Lite läskigt, men bara man håller sig där ifrån ska väl allt vara okej. Kan ju vara nån idiot också som bara tycker det är kul att hota. Undrar vilka psykiska störningar som ligger bakom där alltså.

Förresten, sugen på cheesecake nån? Jag har varit det hela dagen (och på fluffiga amerikanska pancakes, rostat bröd, Ben & Jerry's-glass, saftiga brownies och rabarberpaj med vaniljsås) så jag bestämde mig för att googla lite på cheesecake-bilder. Hittade då en bild på världens största cheesecake! Den hade man verkligen velat sätta tänderna i! Det är några kockar i New Mexico som har gjort den. Undrar hur länge den tog att äta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar