Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 10 februari 2011

With a strong will

Om ni har lite att göra eller bara suktar efter något bra att titta på (som jag alltid gör) då rekommenderar jag brittiska serien Spaced av hela mitt hjärta! Den har en helt fantastisk humor, så himla underfundig och med referenser till andra serier och filmer hela tiden. Det handlar om Daisy och Tim som inte har någonstans att bo och måste låtsas vara ett par för att få hyra en lägenhet. Och alla deras (fyra) vänner såklart.
Alltså så sjukt bra! Den har dock bara två säsonger tyvärr. Själv har jag bara ett avsnitt kvar!

Nuuu blir det lite plugg tror jag, om jag orkar... pluggade järnet med kanji igår men jag klarade ändå bara fylla i ungefär hälften på provet, fast läraren sa att jag inte borde ta det för hårt idag! De har lite överseende med mig, var mitt allra första kanjiprov och jag kunde ju inga tecken innan jag kom hit. Fast vi är lediga imorgon för det är Japans nationaldag så jag kommer ändå plugga hela dagen då! Yey and high five! Jag ska bli asbra på japanska alltså, jag ska komma ikapp de andra i klassen fort, fort fort! Jag vill att lärarna ska märka att jag anstränger mig. Annars vorde det ju att kasta alla dessa pengar i sjön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar