Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 10 mars 2011

In today and tomorrow and every day, there are 24 hours

30 anledningar till att älska mitt liv:

Jag...

1. lever
2. är i Japan
3. lär mig japanska (tror jag)
4. lär känna många roliga människor
5. lär mig laga mat
6. får se många häftiga platser
7. kan göra vad jag vill, när jag vill
8. får bättre lokalsinne
9. slipper -30 grader och hundra meter snö (!!!)
10. har tillgång till hundratals mysiga caféer
11. har tillgång till hundratals coola klubbar
12. har tillgång till hundratals underbara affärer
13. har tillgång till hundratals goda restauranger
14. har snart sommar
15. kan snart se körsbärsblomningen igen och gå på hanami!
16. har snaaaart vårlov och åker till Kyoto med mina parents
17. fyller snart år och hoppas på schyssta presenter
18. har mycket, mycket trevliga "huskamrater"
19. kan prata om vad jag vill (skitsnack helt enkelt) med mina svenska kompisar utan att någon fattar vad vi säger
20. har miljontals tillfällen att gå på promenader (=få motion)
21. har väääldigt bra tillgång till mina favoritgrejer så som japanska tidningar och skivor
22. är omringad av bagerier som luktar gott
23. kan glo på roliga människor varje dag
24. kan sjunga karaoke så ofta jag vill
25. kan ta purikura när jag vill ha minnen efter alla härliga tillfällen
26. kan äta tonvis med crepes, när som helst
27. får inspiration av snygga människor i snygga stilar dagligen
28. skapar minnen för livet
29. får utsätta mig själv för utmaningar (och klara dem)
30. har i alla fall aldrig tråkigt

DET NI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar