Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 7 mars 2011

Me and me and me

I söndags hängde jag med Antonia till Ueno där jag inte varit alls sen jag kom hit. Hon drog med mig till Ameyoko, en lång, smal shoppinggata med alla möjliga grejer, som jag aldrig aldrig besökt. Där fanns det till exempel färsk fisk, billiga nötter, fejk-parfymer, billiga skor, kläd-outlets, smink för halva priset och en massa stånd med japansk gatumat. Som till exempel små okonomiyaki-plättar och takoyaki. Ett väldigt mysigt ställe dit jagska ta mina föräldrar om en månad!
Fick också med mig en ryggsäck hem för typ 170 kronor. Har letat som en galning i flera veckor efter den perfekta väskan för mina skolböcker, men jag har så svårt att bestämma mig! Men den här gången slog jag äntligen till. Och vilken skillnad det är att ha böckerna på ryggen! Förut hade jag hälften i min axelremsväska (med årets tunnaste band) och hälften i en tygpåse på armen. Jättetungt och jätteont i ryggen, alltså. Men min ryggsäck har tjocka band, jag kände knappt att jag hade den på mig idag. Plus att den är hur rymlig som helst.

Lovade mig själv att gå och sova innan 12, men nu är den 20 över. Bara för att jag insåg när jag äntligen var klar med alla kanji att jag hade en läxa på 5 sidor också, haha! Men nu är den också gjord så jag inte behöver få panik imorgon innan skolan.

God natt mina kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar