Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 31 maj 2011

Feverish

Tänkte att jag skulle sova riktigt länge idag eftersom jag är förkyld, men halv åtta drar nån jäkel igång och börjar hamra! Antar att det var en byggnadsfirma, så jag förstår att det måste göra sitt jobb. Men ändå, jag höll på att bli knäpp. Det är så himla tunna väggar här i Japan så man hör allt vad som händer både på gatan utanför och i rummen bredvid. Till och med i husen bredvid. Mitt rum är typ 1 dm från grannhuset, bokstavligt! Men de måste nog ta vara på exakt all yta som finns i Tokyo...

För övrigt har jag dödat 3 spindlar i mitt rum den här veckan. Alltså, var tusan kommer de ifrån? De ser likadana ut, pyttesmå och ljusbruna. Jag är inte direkt en spindelfantast, snarare brukar spindlar få mig att freaka ur. Men de här är så små att det är löjligt och ja, jag smackade ihjäl dem med en tidning. Kanske på grund av mig det regnat så kraftigt de senaste dagarna? Fast idag är det soligt och vindstilla, så jag ska nog sega mig ut på en promenad om ett tag. Kanske köpa lite mer Pocari Sweat-vatten, det verkar hjälpa ganska bra mot förkylningen. Jag fryser verkligen idag... tror jag har feber fortfarande!

See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar