Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 30 maj 2011

Taking it step by step

En liten uppdatering bara innan läggdags. Har suttit och hjälpt Glenn med hans läxa. Han har just börjat plugga japanska och kan ingenting än så länge. Får mig att komma ihåg hur det var för mig en gång i tiden. Känns ju helt otroligt länge sen jag själv satt där och nötte hiragana och övade på att presentera mig själv! Nu när man nöter kanji ca 6 timmar om dagen och lär sig typ tusen olika böjningsformer känns det väldigt långt borta. Och att jag förstår i princip allt som alla säger - till och med på tv - ganska sjukt om man tänker efter. Roligt är det också att leka lite lärare!

Dessutom har jag sprungit runt i den här fula/konstiga/roliga mössan. Jag såg tydligen ut som en rappare, såååå inte jag. Det tyckte japanerna var jättekul. Blev till och med tvingad att ha den på mig till 7Eleven. Pinsamt. Men det var en dare-utmaning så jag kunde ju inte säga nej!


Sov gott i natt och ha många söta drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar