Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 30 juni 2011

The end of an era

Rätt så tråkigt har jag haft det idag. Jag är fortfarande väldigt förkyld och eftersom skolan börjar på måndag vill jag inte gå ut och göra grejer för att förvärra det. Försöker plugga men mitt huvud gör så ont så jag pallar inte det. Har mest sovit, läst i tidningarna som mamma skickade och löst korsord. Är inne i host-stadiet nu som om jag pratar får jag jobbiga hostattacker. Hoppas jag är mycket bättre imorgon!

Ser fram emot lördag vi ska se sista Harry Potter-filmen i vårt maraton. Sen är det inte många veckor kvar till allra sista filmen! Det är verkligen med blandade känslor jag ser fram emot det. Harry Potter har ju liksom varit en del av mitt liv sen jag var nio, dvs i tretton år! Jag har läst första och andra boken minst tio gånger, och de efterföljande runt sju-fem gånger per bok. Filmerna har jag också sett otaliga gånger, och för att inte tala om alla timmar jag spenderade på hogwarts.nu! Herregud, säkert halva livet har gått åt till att göra något Harry Potter-relaterat! Så det är både sorgset, konstigt, spännande och fantastiskt att äntligen få se sista filmen. Sista vad-som-helst i Harry Potter-genren... haha, kommer gråta sjukt mycket när den är slut. Fast att läsa ut sista boken var ändå värre. Det typ skar i hjärtat. För mig har alltid böckerna betytt mest, ett tag var de nästan det allra viktigaste i mitt liv. Typ tiden på högstadiet som jag verkligen avskydde (nästintill hatade). Riktigt skönt var det då att läsa om något roligare, en helt annan värld där det hände spännande saker!
Åh, kommer aldrig komma något som Harry Potter igen. Jag vet hur många som tänker på Twilight nu. Tänker bara säga att jag älskar Twilight också, men jag tänker inte ens nedvärdera mig till att jämföra de två. Harry Potter vinner på ALLA plan (förutom typ då att Edward är fett het, men Pattinson är ju med i Harry Potter-filmerna också, haha).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar