Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 4 juni 2011

I wonder how many things we're able to do in the limited time we’re alive?

Några fler bilder från när vi tog purikura igår. Alltså ögonen i dessa maskiner, det är verkligen spännande hus stora de blir. Särskilt om man är västerlänningen av någon anledning, man blir ju typ årets alien. Typiskt Japan att automatiskt förstora folks ögon. "No surgery needed." Förresten, det här är min nya popgrupp "Maria... and the others", hahahaha.


Idag har jag shoppat som en tok på IKEA i Yokohama. Skrivbordslampa med bra ljus, pappershylla, sängkläder, osthyvel, massa mat, tesil, olika stora handdukar, ett gosedjur som liknar Stella (vovven) och typ jag minns inte allt. Men det viktigaste var nog ändå kudden, eftersom jag lidit av nack- och huvudvärk i nästan tre veckor nu. Det påverkar resten av kroppen också, särskilt ryggen och benen. Känns som hela min kropp är en enda stor värk! Kollade också på en redig skrivbordsstol och tjocka madrasser, men inget av det kändes speciellt inom min budget. Stolen (och en matta) kanske nästa gång, men jag ska se vad vi har för madrasser på vinden först, om det finns någon av det fetare slaget.

Nu har jag badat, stretchat och ätit lördagsgodis så nu ska jag bara bädda i mina nya lakan och sen gå och sova. Sköööönt. Vi kom hem ca halv tre i natt, men somnade inte förrän ett tag senare, sen steg vi upp hyfsat tidigt för att hinna till IKEA. Sen har jag släpat på en sån där stoooor, blå IKEA-bag hela vägen tillbaka till sharehouset. Tar kring två timmar med buss + tåg... lite sliten blir man allt.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar