Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 5 juni 2011

Just my way

Bild ett: Jag beter mig som man inte ska på tunnelbanan. Ååååh stackars kvinna, en ond, stökig västerlänning på tåget, kan det bli värre!?

Bild två: Idag var jag på svenska ambassaden i Roppongi och firade Sveriges Nationaldag en dag för tidigt. Tog med mig Hiromi och Minori som såg fram emot den svenska maten. De blev också överförtjusta när de insåg att en del hade på sig sin "svenska kimono", dvs Sverigedräkten. Hiromi ville så gärna fota den här söta damen så jag frågade om det gick bra och givetvis fick vi det! (Don't mind att mina kinder ser ut som en hamsters, haha.) Titta på min klänning istället som jag köpte på Forever21 i Harajuku.
Bilder tagna från Nathalies blogg.

För övrigt hade de svenskt kaffe, något som jag började hoppa runt som en unge över. Japanerna höll med mig om att svenskt kaffe is number 1! Dessutom sprang det runt söta små halv-barn överallt. Alltså japan/svenskar, huuuur gulliga som helst!

Kvällen har ägnats åt att skruva ihop en del grejer från IKEA, som en röd skrivbordslampa och en vit brevkorg för mina papper och tidningar. Dessutom har jag bäddat sängen med mina nya, fina sängkläder! Känns som att mitt rum börjar bli mitt rum. Önskar mig såååå en fin matta dock. Och en skrivbordsstol såklart.

Regnet höll sig borta hela dagen men nu öser det ner. Det är lite mysigt också på något sätt. Fast jag hörde om tromberna där hemma i norra Sverige, kan tänka mig att det regnet inte är speciellt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar