Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 18 juni 2011

A Perfect Day


En dålig bild eftersom min mobilkamera vägrar ta närbilder! Men iaf, designen jag fick idag på nagelsalongen! Rosa, sned tipp med guldstreck och rhinestones på ringfingrarna. Tog ca 2 timmar, eftersom det är med gelé. Sitter mellan 3-4 veckor, därför det också är sååå värt! Glenn tog bilder med sin bra kamera, så han ska fixa dem lite och sen ge dem imorgon. Då får jag kanske också bilderna från vår fotografering vi gjorde i veckan!

Annars åt vi på en god restaurang, jag åt 5 små rätter med mat från hela världen. Mycket gott, men vad jag inte gillar med Japan är att man får röka inomhus på många ställen. Jag tycker verkligen inte om cigarettrök! Det förtar ju hela stämningen.

Sen hyrde vi Lotta på Bråkmakargatan som givetvis gjorde succé. Blev lite förvånad när Naomi redan sett den och Minori läst böckerna! Trodde det bara vara Pippi som var känd här. Men givetvis har de ingen aning om vem Astrid Lindgren är, eller att historierna är svenska. Såklart tror de att allt kommer från USA som vanligt! Dessutom förstår de nu Lördagsgodis-grejen. De trodde jag bara var lite knäpp förut, men efter att de såg Lotta fattade de äntligen att det är en svensk tradition! Och mycket nyttigare än att äta sötsaker varje dag som de gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar