Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 26 juni 2011

We’ll get to meet again

Mitt mål är ju att blogga varje dag, men jag hann verkligen inte igår. Var riktigt stressad där ett tag, många saker som jag skulle hinna med. Vi firade ju midsommar en dag för sent (men eftersom vi är 8 timmar före i tid så blev det ju nästan rätt ändå).

Först gick jag med Hiromi vid lunchtid och hyrde den femte och sjätte filmen av Harry Potter, men vi han bara se en av dem innan jag insåg att jag borde börja rulla köttbullar och ta fram och tina den gravade laxen jag köpte på IKEA. Klockan var typ halv fyra och jag skulle vara klar med allt, plus duscha och sånt, till 18. Laxen var dock spårlöst försvunnen och vi letade efter den i säkert en halvtimme. Tömde både frysarna och kylskåpen minst tre gånger, men den var inte där! Blev ganska så stressad men till slut bestämde jag mig för att ge upp. Började istället med köttbullarna, Hiromi hjälpte mig rulla och steka, som tur var. Nathalie hade bakat fullkornspaj, äppelpaj och chokladbollar, jag bidrog med grovt bröd, ost, potatis och svenskt kaffe. Till det hackade Nathalie och hennes påg en stor sallad. Det blev en riktig hit! Några blomkransar eller dans kring midsommarstången fick vi dock skippa i år. Men trevligt hade vi.

Vid nio drog jag vidare till Takadanobaba för att vara med på Antonias hej då-party på LAMP, en populär bar i området. Funderade länge på om jag skulle dra hem med sista nattåget när Antonia gjorde det, eller om jag skulle stanna kvar, jag hade rätt så kul. Sen hörde jag någon nämna karaoke och då kunde jag ju inte tveka längre! Jag och Gustav tvingade med oss lite annat folk och sen sjöng vi tills morgontågen började gå fem i morse. Har jätteont i halsen nu, haha.

Vaknade halv två och sen dess har jag gjort typ, ingenting, förutom att äta. Strax ska vi se sjätte filmen i alla fall, och innan dess måste jag ta mig till Seven Eleven och ta ut pengar till hyran.

En bild från min och Antonias sista purikura tillsammans. Vi tar alltid det när vi gör något! Sorgligt att tänka att vi inte kommer göra det mer. I alla fall inte på ett år eller så.

Mina föräldrar är förresten på väg till Cypern, deras semester har börjat! Gud så härligt. Hoppas ni får perfekt väder hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar