Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 24 juni 2011

Double You



En bild på mig och Antonia som jag tyckte var ganska fin. Hon åker hem till Sverige den 27:e, det känns sorgligt. Förhoppningsvis är hon tillbaka innan jag hinner åka, troligtvis blir jag kvar nästan precis ett år till. Min futago!

Idag gick jag till affären och handlade ingredienser till imorgon när jag ska rulla ett oändligt antal köttbullar. Jag får lite panik när jag tänker på det, jag är verkligen inte duktig i köket. Jag önskar att jag vore det, dock! Men jag antar att om man utsätter säg för saker (som att laga köttbullar) så blir det ju enklare med tiden. Jag har mycket gott självförtroende när det gäller annat, men inte när det gäller att laga mat.

Har också varit till Jiyugaoka där Hiromi jobbar och köpt lite saker. Vi åt även god mat på ett väldigt mysigt ställe. Sen gick vi och hyrde Harry Potter 3 och 4, som vi har maratonat fram till nu. Vi laddar inför sista filmen med att se alla de tidigare ju. Det är därför jag bloggar så sent. Klockan är ju 4 på natten! Men film-maraton kan ju vara himla mysiga ibland.

(Ni ska bara veta hur många gånger jag var tvungen springa ner för trappen och starta om internet för det här inläggets skull! Hatar att internet funkar så dåligt på kvällen/natten, jag ska börja blogga på dan ist! Fast då har jag ju aldrig tid...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar