Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 16 juli 2011

Endless, endless summer

Ikväll var jag på matsuri, dvs japansk festival vid ett tempelområde vid Kudanshita! Det var faktiskt första gången jag var på en matsuri. Många tjejer hade på sig yukata, den somriga versionen av kimono, något som jag också ska ha på en matsuri nästa månad! Dessutom fanns det hur många stånd med mat och godsaker som helst, synd att jag ätit precis innan... nästa gång ska jag vara vrålhungrig!
Jag var i sjunde himlen kan man säga, så många japanska tv-dramor som jag tittat på när de går på såna här slags festivaler och velat göra likadant. De hade till och med ett håva-upp-guldfiskar-stånd, en scen där de dansade japansk dans (och alla vanliga människor runt omkring som stannade upp för att följa med i dansen) och det obligatoriska lilla spökhuset, så mysigt! Så himla mycket folk dock, det gick knappt att ta sig fram. Men tur att det är på kvällarna såna här festvialer hålls, så att man inte svettas ihjäl! Det är fortfarande varmt givetvis, men en bra slags värme!

Hann också med en sväng på ett partaj efteråt. En kompis fyllde år så de hade hyrt ett café i Shimo-Kitazawa, ett av mina personliga favoritområden i Tokyo! Fick med mig Hiromi dit också, vilket var extra kul.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar