Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 6 augusti 2011

The beach is the perfect place



Imorgon på natten drar jag och några vänner iväg till stranden Shirahama i Izu, drygt 10 mil utanför Tokyo. Vi kommer komma på fram på morgonen och sen hänga hela dagen på stranden! Jag tänker ta med mig Pride and Prejudice och ligga och läsa i skuggan, säkerligen bada och kanske leka några strandlekar? På kvällen ska vi ha beach party och bränna tomtebloss i mörkret, något som jag sett japaner göra i flertalet filmer och tv-serier och alltid velat göra själv. Och så är det tydligen fyrverkerier på stranden varje kväll i juli och augusti! Sen stannar vi en natt på ett hotell vid stranden där jag har höga förväntningar på sängen, hoppas på att få sova lite för en gångs skull. Middagen ingår också i hotellpriset, ganska nice. Tror det kommer bli huuuur kul som helst, är verkligen pepp på lite strandhäng efter all denna värme.
Vi åker dock hem direkt på morgonen sen, så det kan ju hända att jag inte får sova ut lika mycket som jag velat, haha. Åh, det påminner mig: snääääälla mamma och pappa, låt oss åka bort nånstans när ni kommer i september så jag får sova på hotell litegrann? Va, va, va!? Ni ska bara veta hur lust jag är att ta in en eller två nätter på typ Hilton just nu bara för att få sova ordentligt, haha. När jag väl somnar drömmer jag om sköna sängar nästan!

Läste nu på litegrann om Shirahama och tydligen har de vit sand importerad från Australien? Haha. Så de fraktade sand i ett flygplan då eller? Båt? Hur fraktar man sand? Och hur häller man ut det? Typ släpper från planet eller kör dit det i lastbilar från flygplatsen? För det kan väl inte ha kommit med båt ändå? Är det vanligt att man fraktar sand till stränder? Åh, det är så jobbigt att ha min hjärna ibland, den tänker för mycket...

Bilderna är förresten tagna från google, ville bara visa hur Shirahama ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar