Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 5 augusti 2011

Some stories that are new, some stories that are old

Nu har min blogg fått en släng av jag-vägrar-lägga-dina-bilder-åt-rätt-håll-syndromet igen! Vet inte varför det blir så ibland, men det är ju ändå inte en jätteviktig bild i det här fallet. Bara ett litet dokument över dagens shopping! Det blev Pride and Prejudice, Sense and Sensibility, Alice's Adventures in Wonderland och Wuthering Heights. Har rätt höga krav på dessa böcker nu, de är väl inte klassiker för intet? Allt i pocket-form från Penguin. Det fanns fina, inbundna böcker också, men var ska jag få plats med dem och hur ska jag (om jag bestämmer mig för att de får följa med till Sverige) få hem dem? Det blir nog ganska tungt.


På kvällen träffade jag Gaki i Shinjuku för att gå och se Harry Potter igen! Den här gången blev det 3D även om jag inte riiiktigt gillar påfundet. Det är så jobbigt att kolla på och ibland får jag huvudvärk. Dessutom tyckte jag inte att det var så jättestor skillnad mot den "vanliga" versionen? Nåja, Snape var ju med so all was well. Tur att Gaki också är Snape-freak så vi kunde sitta och freaka tillsammans! Och snygga glasögon, eller hur? Inte alls förstora för mig, inte! Nog för att 3D-brillor inte brukar var snygga, men de här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar