Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 4 augusti 2011

The world of books and adventures

Varför känner man sig som en "dålig människa" när man är oaktiverad? Alltså lat, seg och nästan lite trög? Även om man vet att man behöver vila? Känner verkligen "men jag gör ju ingen nytta"-hetsen hela tiden. För att inte tala om hur min kropp vill göra nåt kul! Min hjärna, dock, säger "nej, stopp och belägg!" och ja, då vågar jag inte direkt hitta på något. Hjärnan lyssnar man ju på.
Igår spenderade jag 6 timmar på en filt på golvet där jag åt choklad på en tisdag och läste Peter Pan. En riktigt lyckad tisdag, om jag får säga det själv! Imorgon ska jag masa mig iväg till en bokaffär som säljer böcker på engelska, blev hemskt sugen plötsligt på att läsa gamla klassiker. Kanske tar mig an någon Jane Austen? Pride and Prejudice har jag velat läsa förut. Fast lite sugen är jag att fortsätta på äventyrstemat efter Peter Pan, så det kan lika gärna bli Adventures of Tom Sawyer eller nåt liknande istället. Fick sån lust att läsa den efter att ha hängt på Tom Sawyers ö där på Disneyland! Eller så blir det båda. Eller några helt andra. Vi får se!

Sen har jag blivit bjuden på en liten 3-dagars strandsemester utanför Tokyo. Eller ja, bjuden att följa med, betala får jag givetvis göra själv... vet inte vad det kommer kosta ännu eller exakt var det ligger, så har inte riktigt bestämt mig än. Men det lutar åt ja oavsett kostnad, känner mig grymt sugen på att åka! Haha, ni vet ju när det vankas något roligt, inte kan jag hålla mig borta!
Det är roligt att det är en tjej jag inte känt så länge som bjudit med mig. Vi har faktiskt bara träffats en gång tidigare, men mailat hyfsat regelbundet på våra telefoner. Ska bli kul att träffa hennes kompisar! Mer vänner, yes puriisu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar