Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 12 augusti 2011

Today I ate a lot again

Hej på er! Hopps ni mår bra. Jag mår mer än bra! Har ätit god mat hela dagen, då mår jag alltid gott. Åkte till Shin-Okubo med Nathalie i eftermiddags för att besöka ett populärt café. Ni som har sett det koreanska dramat 1st Shop of Coffee Prince kanske vet vilket jag menar? Finns ett sådant fik här i Tokyo, i det området där alla koreaner håller till. Kraven på de anställda: kille, korean, snygg. Behöver jag säga att jag trivdes...?

Senare på kvällen åkte vi hem till Natta för att ha Buffy Night! En sådan night består av att se på Buffy, gärna medan man äter något. Naomi, som bor i sharehouset, anslöt sig också. Satt och pratade med henne medan Natta lagade mat. Trodde att det skulle bli "bara" bulgursallad (vilket hade varit fullt tillräckligt) men när Natta kom ut med maten hade hon lagat pannkakor! Åååh, blev överlycklig! Hade gått omkring och tjatat hela dan hur mycket jag ville äta det, så det var en trevlig överraskning. Haha. Lätt att göra mig tillfredsställd!

Söt latte på Coffee Prince-fiket.

En maffig våffla slank visst också ner...

Ja, det är tur att Natta har sån koll på caféer och restauranger...

...och att hon kan laga så god mat! (Fast jag har problem med att få bilderna raka igen.)

Och nästa vecka är det tydligen camping som gäller. En natt vid en flod i skogen, haha. Låter som värsta hikingen men jag tror att det är typ 5 min från stationen? Hur som helst, vi kommer vara mellan 20 och 30 personer tror jag, så tror inte det kan bli annat än kul. Men då måste jag plugga i helgen för jag har prov direkt när skolan börjar igen på onsdag. Och ja, går inte tiden snabbt?

2 kommentarer:

  1. Kollar in, och undrar: är det Nathalie som skriver på Tokyo Drift?

    Oh, jag ska till Tokyo om 1 ynka vecka! Längtar ihjäl mig.. hade dock uppskattat lite svalare väder.

    http://sakuradesu.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. och, NU såg jag länken.. ok då vet jag i alla fall.

    SvaraRadera