Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 16 september 2011

Treasure every moment, live life with no regrets


Kolla så fin utsikt från Takao-san som vi alltså var och klättrade på idag med skolan. Det var verkligen trevligt och mina onigiri var såklart en succé! Var inte så varmt som jag trodde att det skulle bli heller, eftersom vi fick så mycket skugga av skogen. Inte för att vi inte svettades... när vi kom upp till toppen såg det ut som alla just klivit ur duschen! Enda minusen för dagen var, förutom svetten då, att vi åkte 8 så jag var tvungen stiga upp typ kvart över 6 (tror ni mitt jag-kan-inte-somna-före-2-jag gillade det!?) och att jag hade årets blåsa på hälen efter fotbollen förra veckan... inte så roligt att vandra uppför med den godingen! Men som sagt, det var trevligt och så fick vi dessutom lite bonding-time klasserna emellan.

Jag kommer få fler bilder av Natascha snart som hon tagit med sin digitalkamera. Förresten, hon och jag har så sjuuukt kul ihop! Hon kommer från Ryssland och började i vår klass för några veckor sedan. Det var sååå skönt för mig att hon anlände, för ingen annan kan ju prata engelska och jag började bli lite trött på att höra mandarin hela tiden... tyvärr åker hon hem i November igen.

Men nu är jag faktiskt jättetrött och jag tror att jag kommer kunna somna fast klockan bara är halv tolv! Ville verkligen plugga ikväll men det har jag inte hunnit med. Ska försöka sova ordentligt och riktigt länge inatt så kanske jag orkar plugga typ hela dagen imorgon! Just nu är jag verkligen inne i en jag-gillar-att-plugga-period. Vad hände?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar