Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 25 september 2011

A very merry Irish night


Idag träffade jag min nyfunna irländska vän Karina, hon är så himla rolig! Vi gick till en irländsk bar där hon jobbar i vanliga fall och åt pita-bröd med kyckling och sen några drinkar på det. För så kopplar man av i Irland, tydligen. Haha! Så var vi tydligen tvungna att dricka Irish Coffee och kolla på Irlands match i rugby-VM. Rolig sport, den går ju inte ut på något, eller? Sen satt vi och några andra supporters och funderade över ifall Sverige ens har ett rugbyteam? Kanske inte, va? Alla bara "Men näää, ni har ju hockey i Sverige, ni har ju ett sjukt bra hockeylag!" Så försökte jag förklara att svenskar nog gillar fotboll mest ändå, men ingen verkade komma ihåg det svenska landslaget (förutom Zlatan, självklart), snacka om fail. Men rabbla svenska hockeyspelare, det kunde de! Tror inte vårt svenska fotbollslandslag har särskilt hög status ändå...

Imorgon är det skola igen efter 3 dagars ledighet! Så himla mycket annat som jag hade kunnat/velat göra den här veckan. Känns som jag skulle vilja ta ledigt tills på torsdag när föräldrarna kommer och bara hänga på allt kul som händer. Men så funkar ju tyvärr inte livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar