Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 13 september 2011

What comes around goes around

Hahahah, vad ska man skriva om idag då? Har inga bilder alls att visa upp, vad trist!

Kan ju börja med att säga att den som skryter får tusan igen det... idag har vi övat intransitiva och transitiva verb, alla satt och suckade och pustade hela lektionen, några brast till och med ut i frustrerande vrål av och till. Och sen säger läraren "ja, och provet på det här kapitlet är ju imorgon! Lite snabbt, men ni får väl plugga lite ikväll då". Hela klassen bröt ut i ett gemensamt "AAAAAAAAH!", även jag. Usch, det här kapitlet är inte roligt! Har pluggat enda sen jag kom hem och visst förstår jag nog reglerna nu, men det har samtidigt tillkommit ca 50 nya verb den här veckan (läs: under de här 2 dagarna). Som vi givetvis måste sortera in i rätt verb-grupp, sen klura ut om det är transitivt eller intransitivt och sen förstås böja på fem olika sätt. Ja, utöver att lyckas få in i hjärnan vad de betyder, förstås! Jag känner att jag på snudd till över-pluggat ikväll. På slutet har nog det som gått in gått ut lika fort igen, jag mår illa bara av att titta på övningarna! Men det ska nog gå bra ändå... hehe.

På fredag ska vi och klättra på nåt himla berg. Det ska bli över 30 grader varmt ute. Kul? Måste nog smörja in mig lika hårt som när vi var på stranden... och ha långbyxor, kan bara tänka mig alla mygg som frodas där uppe! Men ser fram emot att få göra mina egna onigiri som matsäck i alla fall, och alla som kommer ska visst få 1000 yen (ca 90 kr). Yey, I'll be there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar