Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 14 september 2011

I'll never, ever get tired of learning new things

Hej hej! Eller ja, god kväll snarare. Eller god natt, ännu bättre. Klockan är ju ändå ett på natten här... som alltid är jag sent i säng! Men bara själva grejen att jag ligger i sängen klockan ett och är trött är ett stort framsteg mot för några veckor sen. Har somnat kring den här tiden flera dagar i rad nu! Rätt bra gjort.

Annars tror jag att jag oroade mig för provet vi hade idag i onödan. Det var verkligen lätt! Kanske för att jag pluggade så mycket? Jag typ "men vad är det här, är det verkligen allt!?" när jag fick provet, hahah. Eller, jag kan komma på 2 slarvfel som jag gjort och oftast så har man ju alltid något fel till man inte kan komma på. Så full pott blir det inte (men det har ju ingen någonsin fått i min klass) men kanske klarar att inte göra omprov iaf? Usch, omprov. I don't eeeever wanna be there!

Just det, idag började vi på en ny bok. Den verkar också innehålla saker jag pluggat förut, så kanske kan man få vara bra ett tag till då. Fast jag tror det börjar komma helt nya grejer för mig också om några kapitel? Kanske efter halva boken eller så! Men det ska bli spännande, det med. Min mamma frågade mig om jag aldrig tröttnar på att läsa japanska och nej, det gör jag inte. Jag tycker det är hur roligt som helst! Jag skulle vilja bli typ åttaspråkig, som drottning Silvia, hehe. Synd att man inte kan ägna hela livet åt att plugga språk... eller kan man?


Och bergsvandringen sker förresten med skolan, jag glömde skriva det igår tror jag. Det är därför vi får pengar för att följa! Så vi inte behöver känna att det är dyrt att fixa matlåda, eller nåt. Sen har jag ingen aning om vad som sker när vi väl har vandrat. Hoppas vi inte ska vandra så mycket, förresten. Både jobbigt, svettigt och mycket insekter. Huvva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar